Cova Gepeg

Petita cova d'uns 16 m. de recorregut a la Serra de l'Obac

Amb una alçada superior als sis metres, la boca de la cova GEPEG apareix dividida en dues entrades. La de l'esquerra, que fa una mica de pou, és una galeria estreta descendent que no supera els 6 metres, i la de la dreta, que ens permet entrar drets, i que té un recorregut lleugerament sinuós i ascendent d’uns deu metres, també molt estrets. La cavitat està molt concrecionada i recoberta d’anemolites, sobretot a partir de la meitat del seu recorregut. En els tres últims metres, impenetrables, s’aprecia un degoteig de les formacions i el terra és recobert de concreció calcària.
  • Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2013-05-29 15:27:48

Partint de l’Alzina del Sal.lari farem via cap al coll de Tres Creus en direcció a la font de la Pola i ens arribem fins el coll de Tanca (30/40 minuts). Del coll de Tanca baixarem pel corriol que ens menaria a la font de les Estelles, prop del Pujol de Matarrodona. El camí planeja i després de travessar dos xaragalls, tomba a la nostra esquerra, sortint a un rocater des del qual podem veure la cara nord dels castellots de Tanca i Montserrat. Tot just entrem de nou a l’alzinar i passats uns deu metres, sortirem per la nostra dreta a trobar la cinglera. A uns vint metres trobarem la Cova GEPEG, que té dues entrades.

Aquesta cova fou descoberta, no sabem quan, pel grup GEPEG (Penya Excursionista Guimerà, Barcelona), tal i com està assenyalat en pintura vermella a l’entrada. També hi ha pintada l’acotació “C-1” que no sabem a quina classificació fa referència. La cova està emmarcada en un conjunt d’esquerdes profundes que es troben abans d’arribar a la font de les Estelles i la balma del Racó Gran de Matarrodona.

topo 0: Cova Gepeg

foto 0: Cova Gepeg
foto 1: Cova Gepeg

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: caudelguille.com (Jordi Guillemot, SIS – CET)