Cova Foradada

Petita cova en gresos vermells a Mont-roig del Camp

Per una boca de 4,4 metres d'amplada per 5 d'alçada entrem en una saleta de 9 metres de llargada en sentit lleugerament ascendent. Per un pas d'1,35 metres d'amplada accedim a la segona entrada de la cavitat, de 5,2 metres d'amplada i 2,5 metres d'alçada.
  • Municipi: Mont-roig del Camp
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Serra de Llaberia - Colldejou
  • Última revisió: 2015-11-24 17:09:19

Sortirem de Mont-roig del Camp per la carretera de Colldejou (T-322). Al arribar al km 7,7 veurem a la dreta el camí que porta a l'ermita de la Mare de Déu de la Roca, que seguirem fils al final, on deixarem el cotxe. En direcció N surt un camí senyalitzat que seguirem fins a la primera desviació. Agafarem el camí de la dreta i al poc passarem davant de la cova. Des de l'aparcament trigarem uns 5 minuts.

Coneguda de temps immemorial. Mai havia estat citada espeleològicament fins a la visita de membres del GE Badalona i EC Gràcia el juny del 2013.

topo 0: Cova Foradada

foto 0: Cova Foradada
foto 1: Cova Foradada
foto 2: Cova Foradada

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del dia 1-10-2013. Dades: J. Cuenca (GEB) i J. de Valles (ECG).