Cova del Vimboca

Petita cova de 21 metres de recorregut a Gisclareny.

La boca de bona mida al costat del camí, dóna pas a una galeria ascendent de 16 metres de recorregut, amb una amplada mitjana de 4 metres i una alçada de l'ordre dels 3-4 metres. Remuntant per la paret esquerra, accedim a un precari relleix que continua per una estreta galeria superior que té sortida a l'exterior, i que queda penjada en el cingle. La cova té un desnivell positiu de +9 metres.
  • Municipi: Gisclareny
  • Comarca: Berguedà
  • Unitat: Cadí - Moixeró
  • Última revisió: 2013-02-17 13:50:21

Partint de Bagà, prendrem la carretera, més endavant pista que remunta la vall del Bastareny. Deixarem el vehicle a l'aparcament que hi ha per anar a visitar les fonts del Bastareny, continuant a peu per la pista. Arribem a una corba molt acusada cap a la dreta que es dirigeix cap el Molnell o Monnell, cal seguir el camí recte per la pista que remunta la vall. Més endavant, la pista creua el torrent del Monnell i, just després surt a mà dreta el sender que puja cap al coll del Vimboca (indicat en un cartell).
Prenem el sender, que va pujant entre el bosc. Deixarem a l'esquerra el camí que mena a Oreis. El sender continua pujant fort tot remuntant el torrent del Monnell. Més endavant, el torrent es tanca i el camí transcorre entre cingles a banda i banda. En un moment donat veiem el baumot del Vimboca, ben vissible per la seva mida, al vessant hidrogràfic esquerre del torrent. Seguim pujant fins arribar a una petita coveta on hi neix un cabal d'aigua (font) i, poques desenes de metres més endavant , trobem la boca de la cova del Vimboca, just al costat del camí.

Citada per Faura i Sans el 1909 sense aportar cap més dada. El 29 de juliol del 2006, en Ferran Cardona, F. Xavier Samarra i Josep Cuenca la cerquen i la localitzen en el torrent del Monnell o Molnell.

topo 0: Cova del Vimboca

1. Borràs, J.; Miñarro, JM.; Talavera, F. (1980).-”l'Urgel, el Solsonès, la Segarra i el Berguedà”. Catàleg espeleològic de Catalunya. (Vol. 5): 1-234. Políglota. Barcelona.
  1. Cardona i Oliván, Ferran.(2008).-”La Cova i el Baumot del Vimboca”. Cavernes (27):36-39. GE Badalona.
  2. Faura i Sans, M.(1909).-”Recull espeleològich de Catalunya”. Sota Terra (II). Club Muntanyenc Barcelonès.