Baumot del Vimboca

Petita cova de 21 metres de recorregut a Gisclareny.

És una gran balma de molta alçada, uns 40 metres, la qual cosa li confereix l'aspecte d'un gran extraplom en el cingle. De la base, ocupada per vegetació, pugem per una rampa que dóna accés a una cambra de planta i secció molt quadrada, amb presència de degotalls. La fondària de la zona aixoplugada és de 21 metres, per una amplada de 25 metres. La part més fonda està situada a +15 metres
  • Municipi: Gisclareny
  • Comarca: Berguedà
  • Unitat: Cadí - Moixeró
  • Última revisió: 2013-02-17 13:44:00

Partint de Bagà, prendrem la carretera, més endavant pista que remunta la vall del Bastareny. Deixarem el vehicle a l'aparcament que hi ha per anar a visitar les fonts del Bastareny, continuant a peu per la pista. Arribem a una corba molt acusada cap a la dreta que es dirigeix cap el Molnell o Monnell, cal seguir el camí recte per la pista que remunta la vall. Més endavant, la pista creua el torrent del Monnell i, just després surt a mà dreta el sender que puja cap al coll del Vimboca (indicat en un cartell).
Prenem el sender, que va pujant entre el bosc. Deixarem a l'esquerra el camí que mena a Oreis. El sender continua pujant fort tot remuntant el torrent del Monnell. Més endavant, el torrent es tanca i el camí transcorre entre cingles a banda i banda. En un moment donat veiem el baumot del Vimboca, ben vissible per la seva mida, al vessant hidrogràfic esquerre del torrent, caldrà pujar per un bosc embardissat per arribar a la boca.

El 29 de juliol del 2006, en Ferran Cardona, F. Xavier Samarra i Josep Cuenca la localitzen i l'exploren mentre cercaven la cova del Vimboca en el torrent del Monnell o Molnell.

topo 0: Baumot del Vimboca

1. Cardona i Oliván, Ferran.(2008).-”La Cova i el Baumot del Vimboca”. Cavernes (27):36-39. GE Badalona.