Cova del Roquero

Petita balma prop de Capafonts, però pertany al municipi de Prades.

Es tracta més d'un abric que d'una balma, amb interès arqueològic.
No es disposa de topografia.
  • Municipi: Prades
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2016-08-15 17:59:14

Des de Capafonts seguirem la pista que passant pel cementiri es dirigeix al coll de l'Abellera, poc després arribarem a una cruïlla on hi ha un dipòsit d'aigua, seguirem per l'esquerra 190 metres on caldrà creuar la riera que ens queda a l'esquerra i dirigir-nos a un bosquet que comença una mica més amunt, la balma es troba a 130 metres de distància de la riera.

Coneguda d'antic; fou explorada per Salvador Vilaseca, el qual ja la cita en un article l'any 1953.

foto 0: Cova del Roquero
foto 1: Cova del Roquero

1. Borràs, j.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (7):91-92. Edit. Políglota. Barcelona.
  2. Vilaseca, Salvador.(1953).-”Las industrias del silex Tarraconenses”. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Madrid 1953):325-338.
  3. Vilaseca, Salvador.(1963).-”Dos nuevas cuevas del bronce medio y final del macizo de Prades”. Ampuries (XXV):105-136.
  • Coordenades i fotos extretes del blog “Los senderos de Osnofla” (fonsienlared.blogspot.com.es) post del dia 30-01-2016.