Avenc de la Font del Pujol

Petita però bonica cavitat inèdita a Capafonts.

La boca de 0,55x0,45 metres, s'obre en calcàries margoses mitjançant un pou de 3,6 metres que es pot baixar amb l'ajut d'una corda d'assegurança. A la base trobem una galeria de direcció SE-NW en forma de mitja lluna d'uns 9 metres de recorregut amb gran profusió de colades i estalagmites.
  • Municipi: Capafonts
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2021-05-23 05:55:43

A la carretera TV-7041 en direcció de Capafonts a Prades, en el quilòmetre 23,550 de l'esquerra de la carretera surt una pista on als 150 metres trobem una casa a l'esquerra, cal seguir la pista durant 580 metres des de la carretera on trobem un lloc més ampli per aparcar i girar. Des d'aquest punt seguirem a peu per la pista uns 40 metres i ens desviarem a la dreta en el punt on acaba un petit mur de roca, la cavitat es troba a 30 metres de la pista.

Cavitat que no apareix citada en cap catàleg, molt probablement coneguda a nivell local ja que es troba molt a prop de camps de conreu. La primera noticia que tenim de la cavitat és de l'exploració realitzada l'any 2015 fent recerca biospeleològica per part de Ramon Sendra i Joan Pallisé, el qual ens informà de l'existència de la cavitat.

topo 0: Avenc de la Font del Pujol

foto 7: Avenc de la Font del Pujol
foto 8: Avenc de la Font del Pujol
foto 9: Avenc de la Font del Pujol

• Cavitat inèdita, dades aportades per Juli Serrano, Montse Roca (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).