Cova del Puig de les Morreres

Petita cova de 34 m. de recorregut a la zona del Port del Comte

La boca, de 1,50 x 0,70 metres, produïda per enfonsament de la volta, dóna pas a una galeria que pel costat NE es tanca als pocs metres. Seguint en direcció SO va a parar a un pouet d'uns 4 metres que dóna a una galeria molt petita i ascendent. Tornant de nou a la galeria anterior, al cantó dret s'obre una altra galeria, amb fort pendent i amb el terra recobert de blocs inestables. Arribarem a un punt en què hi ha uns forats ascendents que acaben ben aviat. Al nostre davant però, hi ha un petit forat arran de terra. Aquest pas va haver de ser forçat a cops de mall per poder-hi passar i encara resta força estret. Un cop superat anem a parar a un punt on es veuen les primeres formacions estalactítiques i el terra és recobert de fang. Una galeria ascendent i coberta per una colada va a parar a un punt on girant cap a la dreta dóna a una saleta final bastant plena de concrecions.
  • Municipi: Guixers
  • Unitat: Port del Comte, el
  • Última revisió: 2013-05-13 14:32:48

Des de Coll de Jou (carretera C-463) cal prendre la pista que s'enfila fins arribar al refugi de la Bòfia. Des d'aquí s'ha de seguir el camí que, en direcció SE i pel Portell de l'Os puja fins al Puig de les Morreres. Seguirem el camí marcat tot deixant a la nostra esquerra aquest puig, travessarem la carena i ens situarem per damunt del Coll de Jou. A pocs minuts de la carena, vorejant el cim i sota el mateix camí, veurem la boca de la cova.
Coordenades aproximades i de poca precisió.

Localitzada i visitada parcialment l'any 1969 per Joan Estella (membre fundador de la SIS aquell mateix any). No és fins a finals del 1973 que un equip de la SIS – CE Terrassa hi torna i comença la topografia, tornant l'any següent per desobstruir un pas estret i completar l'exploració.

topo 0: Cova del Puig de les Morreres

Vives, Salvador (1979).- “La Cova del Puig de les Morreres (Port del Comte)”. SIS (7) / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (18): 6-8. Centre Excursionista de Terrassa.