Avenc del Llop

Avenc de 10 metres de fondària a zona de Port de Comte (Guixers).

La boca és molt estreta, seguida d'un salt de – 2 metres, on trobem un a bifurcació. Cap a l'O, arribarem a una sala que té una finestra a l'exterior per on accedeixen les gralles. Des de la sala i en direcció N, seguirem per una esquerda estreta que arriba a baixar aproximadament uns 10 metres.
Tornant a la bifurcació i en direcció N, seguirem per dues sales petites i consecutives, després baixarem a una sala que té una xemeneia i a sota un crani de Llop. Continuarem per tres sales unides per passos estrets, on repartits per terra anirem trobant ossos. A partir d'aquí en direcció E, arribarem a una sala llarga amb un forat a la dreta que baixa entremig de blocs caiguts, i a l'esquerra un forat que dóna pas a una sala amb formacions litogèniques, al final de la qual hi ha un pou impenetrable als 5 metres, format també per petits blocs.
  • Municipi: Guixers
  • Unitat: Port del Comte, el
  • Última revisió: 2014-01-20 14:56:20

Partirem del Port del Comte, des del xalet del pla de Bacies en direcció SE, primer per un terreny herbat. Poc a poc guanyarem alçada fins arribar a un petit collet amb una caseta de telecomunicacions (2.130m). Si baixem en direcció sud, per aquesta gran pala en forma d’embut, sortirem a una feixa amb pendent, passant per una ampla canal amb tartera. Girant cap a l’esquerra en direcció E, a uns 50m al peu de la paret calcària, trobarem l’avenc del Llop (2.010m). Encara hi trobarem la placa d’acer inoxidable que es va posar a sobre mateix.
Coordenades aproximades a revisar.

Descobert el dia 3 de juny de 1984 per membres del CE Solsonès, la primera exploració també fou realitzada per membres del CE Solsonès el 10 de juny de 1984.

topo 0: Avenc del Llop

1. Codina,S.(1984).- “Avenc del Llop”. Corriol (66):4. CE Solsonès.
  2. Codina,S.(1995).- “Avenc del Llop”. Corriol (96):14-15. CE Solsonès.
  3. Codina,S.(2013).- “Ruta espeleològica per la morrera del Port del Comte”. Corriol (171):8-9 CE Solsonès.
  4. Valles, Jordi de (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell) Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):1-384. EC Gràcia-FCE.