Cova del Pla de Principi

Cova de 38 metres de recorregut a l'Alta Garrotxa (Albanyà).

Constituïda per una única galeria dividida en tres trams que es creuen ortogonalment entre ells. La secció general és diaclasada i amb algunes zones de curt recorregut que resten inundades a la part inferior. Al tram final es forma una petita cambra amb el sòl recobert de colades.
  • Municipi: Albanyà
  • Comarca: Alt Empordà
  • Unitat: Alta Garrotxa
  • Última revisió: 2021-02-18 05:09:19

Passat el coll de Bassegoda i tot seguit el coll de Principi, a l'extrem N del Pla de la Bateria, anant per la pista que va cap a la Comella cal seguir fins al segon revolt (d'esquerra a dreta) i a uns 10 metres sota la pista es troba la cavitat.

L'única noticia que tenim d'aquesta cova és la que van donar els membres de l'Agrupació Científico-Excursionista de Mataró que la van explorar l'any 1972.

topo 0: Cova del Pla de Principi

1. Borràs, J.; Mirrarro, J.M.; Talavera, F.(1980).-”el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.4):1-296. Ed Políglota. Barcelona.
  2. Filbà, L.(1973).-”Cova del Pla del Principi”. Cingles (17). ACE Mataró.
  3. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany i la Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.4):1-397. ECG/FCE.