Cova del Nano

Petita balma de 9 m. d'amplada a la Serra de la Llena (Conca de Barberà)

Es tracta d'una petita balma de 9 metres d'amplada, 3 de fondària i una alçada màxima de 3 metres.
Durant la visita no es va fer la topografia.
  • Municipi: Vilanova de Prades
  • Comarca: Conca de Barberà
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2015-03-21 14:40:58

En arribar a Vilanova de Prades des de Vallclara (TV-7004) trobarem una rotonda. Seguirem per la dreta per una pista en part cimentada i ben senyalitzada "Camí de Serra de Llena". La pista segueix en direcció NE per a rodejar la Punta del Curull i anar carenant en direcció a les antenes i la torre de vigilància contra incendis. Dos-cents metres abans d'arribar a les antenes deixarem el cotxe en una esplanada situada a la nostra esquerra. Aquesta esplanada és travessada pel camí que puja des de Vilanova de Prades. Seguirem cap al S, en direcció a Vilanova, per un camí marcat amb pintura groga en forma de ferradura. Uns 200 metres més endavant el camí passa per la cova de les Bigues. Seguirem pel camí 100 metres més fins que aquest gira i perd alçada. En aquest punt seguirem uns metres cap a l'O, sense perdre alçada.

Coneguda de temps immemorials. L'única referència que es tenia era la seva situació al mapa de l'ICGC.

• Totes les dades han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles) (apunt del 30-12-2013). Fitxa original: J. de Valles, J. Ferreres (EC Gràcia), J. Cuenca (GE Badalona)