Cova de les Bigues

Balma poc fonda a la serra de Llena (Conca de Barberà)

Balma de 30 metres d'amplada per 5 metres de profunditat.
  • Municipi: Vilanova de Prades
  • Comarca: Conca de Barberà
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2015-03-08 15:16:27

En arribar a Vilanova de Prades des de Vallclara (TV-7004) trobarem una rotonda. Seguirem per la dreta per una pista en part cimentada i ben senyalitzada "Camí de Serra de Llena". La pista segueix en direcció NE per a rodejar la Punta del Curull i anar carenant en direcció a les antenes i la torre de vigilància contra incendis. Dos-cents metres abans d'arribar a les antenes deixarem el cotxe en una esplanada situada a la nostra esquerra. Aquesta esplanada és travessada pel camí que puja des de Vilanova de Prades. Seguirem cap al S, en direcció a Vilanova, per un camí marcat amb pintura groga en forma de ferradura. Uns 200 metres més endavant el camí passa per la cova. A les seves parets s'han obert una vintena de vies d'escalada.

Coneguda de temps immemorials.

topo 0: Cova de les Bigues

foto 0: Cova de les Bigues

• Totes les dades han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles) (apunt del 26-7-2013). Fitxa original: J. de Valles, J. Ferreres (EC Gràcia), J. Cuenca (GE Badalona)