Espeleo World

Cova del Lleó

Gran Balma de 21 metres de recorregut a Pallejà

Es tracta d'una gran balma amb unes mides de 21X15X17 metres, la planta es troba coberta de grans blocs.

• Municipi: Pallejà
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

L'accés es fa per la carretera que des de Can Salavert, a Pallejà, puja a fins a Fontpineda. Un cop arribats a l'alçada dels antics dipòsits d'aigua seguirem la carretera 125 metres més endavant on a la dreta de la carretera hi ha una petita esplanada d'on surt un camí que es dirigeix cap a la cinglera, un cop travessat un petit bosc haurem d'anar fins la base del cingle on es divisa la gran boca de la cova.

Coneguda des de temps immemorial.

Topos

topo Cova del Lleó

Media

Biblio

1. Asensio,A.; Valdepeñas,P.(1993).-”Las cavidades de la Mola de Montmany y alrededores”. Passamà (1):5-26. GIRES. Sant Esteve de Sesrovires.
  2. Rubinat Aumedes, Francesc.(2004).-Catàleg Espeleològic del massís de l'Ordal (monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.
  3. Rubinat, Francesc; Pallarès-Personat, Joan.(1984).-”Catàleg Espeleològic del Massís de Garraf - Unitat Septentrional - Sector 14”. GOURS (10):61-73. GEFOMA. Barcelona.