Cova del Grau

Petita cova de 16 metres de recorregut al municipi de Les Avellanes i Santa Linya.

Boca de 15 metres d'amplada per 10 metres d'alçada i una longitud de 16 metres amb el pis esglaonat.
  • Municipi: Avellanes i Santa Linya, Les
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Serres marginals - Oest

Es troba a la serra del Mont-roig, per arribar-hi cal anar al poble de Vilanova de la Sal i seguir en direcció al baixador del ferrocarril, ens desviarem a la dreta en direcció a l'ermita de Montalegre, un cop arribats a la cruïlla que duu a l'ermita seguirem per la pista de la dreta en direcció al coll de Porta, un cop passat aquest i quan comencem a davallar la pista pel vessant nord del Mont-roig un cop passat el primer torrent, deixarem la pista per seguir baixant pel llom en direcció Nord cap a la cinglera sobre la Noguera Pallaresa, per tal d'anar a buscar el Grau que es un pas natural que permet baixar el cingle en direcció al riu. La cova es troba baixant uns 40 metres per sota de l'inici del Grau.

Aquesta cavitat coneguda d'antic a Camarasa servia de refugi als pastors. Ja es citada per en Lluís Marià Vidal el 1894.