Cova de la Monja

Petita cova de 24 metres de recorregut al municipi de Les Avellanes i Santa Linya.

Es tracta d'un conducte de 24 metres de recorregut estructurat sobre un pla d'estratificació.
  • Municipi: Avellanes i Santa Linya, Les
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Serres marginals - Oest

Es troba a la serra del Mont-roig, per arribar-hi cal anar al poble de Vilanova de la Sal i seguir en direcció al baixador del ferrocarril, ens desviarem a la dreta en direcció a l'ermita de Montalegre, un cop arribats a la cruïlla que duu a l'ermita seguirem per la pista de la dreta en direcció al coll de Porta, un cop passat aquest i quan comencem a davallar la pista pel vessant nord del Mont-roig veurem la boca de la cova del Lladre penjada a la dreta d'un torrent, a l'esquerra del mateix torrent i quasi davant de la cova del Lladre es troba la cova de la Monja.

Coneguda d'antic, ja la cita en Lluís Marià Vidal el 1894. La primera exploració espeleològica es realitzada per la SIE el 26 de juny de 1993.

topo 0: Cova de la Monja

Rubinat, F. (1998).-“Puntualitzacions sobre algunes cavitats conegudes d'antuvi a les terres de ponent”. Espeleosie (33):82-89. SIE-CE Àliga. Barcelona.