Cova del Gallo

Petita cova d'uns 20 m. a l'extrem NE de la Mola de Catí (el Port)

Boca de secció triangular de poc més d'un metre d'alçada que dóna pas a una única galeria d'uns 20 m de longitud per 8 m d'amplada i una alçada màxima de 3 m en el seu fons. S'observen diferents colades parietals en alguns punts de la cavitat.
Al poc d'entrar es troben les restes d'un mur de pedres, possiblement construït per tancar el bestiar i a l'interior hi ha un altre de més petit potser fet servir com a seient al costat d'un foc. També hi han les restes d'uns càntirs que podrien haver servit per recollir aigua.
  • Municipi: Alfara de Carles
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Port, el
  • Última revisió: 2021-03-08 11:33:26

A l'extrem NE de la Mola de Catí. Pujant per la pista del Mascar a Mola de Catí, poc abans d'arribar al pla i vora les runes de Xocolato, de l'últim “revolt de paella” surt una pista a la dreta (pista de Xocolato segons l'ICC) que cal seguir pràcticament fins el final. Poc abans d'aquest, en l'ultima corba, surt a la dreta una sendera en direcció SE i en lleuger ascens que haurem de seguir uns 150 m. A partir d'aquí cal pujar a l'esquerra i entre dues petites elevacions es troba la cova.
Coordenades aproximades

Cavitat coneguda de temps pels pastors de la zona, però que havia passat inadvertida pels espeleòlegs. Localitzada cap al 2012 en el decurs d'una prospecció per Iván Gasparín (la Ràpita) i tornada a visitar el març de 2021 per membres del CE Dinàmics. Davant el desconeixement de si la cova era coneguda per algun nom en concret, es va optar per batejar-la amb el nom que és coneguda la família del descobridor a la Ràpita: els Gallo.

topo 0: Cova del Gallo

foto 0: Cova del Gallo
foto 1: Cova del Gallo
foto 2: Cova del Gallo
foto 3: Cova del Gallo
foto 4: Cova del Gallo
foto 5: Cova del Gallo

• Totes les dades i fotografies han estat facilitades per Marcos Carbó (“Chusa”) del Club d'Espeleologia Dinàmics (Sant Carles de la Ràpita)