Cova de la Sendera del Mascar

Petita cova d'uns 30 m. de recorregut al Port (Alfara de Carles)

Per una àmplia boca es penetra, a través d'una curta rampa de blocs, en una única galeria d'uns 20 metres de llarg i uns 4 metres d'ample a la zona central, en aquest punt és també on l'alçada del sostre arriba als 5 metres i va baixant progressivament fins al punt final de la galeria, on per un pas baix es penetra en una petita cambra final d'uns 4 metres de llarg. Als pocs metres de la boca, a l'esquerra, hi ha una curta galeria que desemboca a la principal.
  • Municipi: Alfara de Carles
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Port, el

A l'extrem més oriental de la Mola de Catí. Pujant per la pista del Mascar a Mola de Catí, poc abans d'arribar al pla i vora les runes de Xocolato, de l'últim “revolt de paella” surt una pista a la dreta (pista de Xocolato segons l'ICC) i a la dreta del seu inici hi ha un sender ben marcat que se'n va planejant cap al NE i que cal seguir durant poc més de 500 metres. Aquí el camí es bifurca, a l'esquerra s'enfila en direcció N i a l'esquerra comença a baixar cap al SE en direcció al Mascar. La cova es troba a pocs metres d'aquesta bifurcació.

Imaginem que la cova seria coneguda des de fa temps per la gent de la contrada i excursionistes. Les primeres referències espeleològiques són aportades per l'Espeleo Club Tortosa que la visiten cap a l'any 2005.

topo 0: Cova de la Sendera del Mascar

foto 0: Cova de la Sendera del Mascar
foto 1: Cova de la Sendera del Mascar
foto 2: Cova de la Sendera del Mascar
foto 3: Cova de la Sendera del Mascar
foto 4: Cova de la Sendera del Mascar

No coneixem dades bibliogràfiques sobre la cavitat. · Coordenades, topografia i fotografies facilitades per l'Espeleo Club Tortosa.