Cova del Dimoni

Petita cova de 13 metres de recorregut a Navès.

La boca és petita i estreta. És preferible entrar amb els peus per davant, de panxa a terra o de costat, per tal de superar el salt d'un metre que dóna pas a l'única sala que hi ha. Aquesta està formada per una diàclasi d'uns 30º d'inclinació, i tapada al final per un acumulament de conglomerats que van caient del sostre i de la paret.
  • Municipi: Navès
  • Última revisió: 2021-05-12 14:57:40

Per arribar-hi, partirem del Pla de Busa a la casa Vila pel camí que va al Capolatell en direcció O, el camí es va convertint en un corriol fins arribar a la Creu del Capolat, seguirem per un amagat corriol que baixa cap als Bastets i Posades en direcció O, al peu del cingle, però en la primera cruïlla el deixarem per seguir el de la dreta, que planejant segueix el costat del cingle, trobant uns metres més endavant la boca de la cova, davant mateix d'un faig.

Espeleològicament, la primera referència coneguda és de l'exploració realitzada l'any 1986 per S. Codina (CE Solsonès).

topo 0: Cova del Dimoni

foto 0: Cova del Dimoni
foto 1: Cova del Dimoni
foto 2: Cova del Dimoni

1. Codina, Salvador.(1996).-”Cova del Dimoni i Esquerda dels Mosquits”. Corriol (74):9-12. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):305-306. EC Gràcia/FCE.
  • Coordenades i fotografies cedides per Salvador Codina i facilitades per Josep Guarro