Cova de Tofaroques

Petita cova de 32 m. de recorregut a les Lloses (Ripollès)

La boca – quadrada de 1,2 x 1,2 metres – dóna pas a una curta rampa de terra que es continua per una galeria recta de secció més alta que ampla. La galeria fa un doble colze en baioneta i continua amb dimensions encara més còmodes durant uns metres (l'altura és de l'ordre dels 4,5 metres). Després de superar un estretament entre colades, arribem al tram final, una galeria alta però estreta de 5,5 metres. Recorregut total, 32 m.
  • Municipi: Llosses, Les
  • Comarca: Ripollès
  • Unitat: Catllaràs - Rasos de Tubau
  • Última revisió: 2016-12-18 11:00:42

Es localitza al NO de Sant Martí de Vinyoles, que pertany al municipi de Les Lloses. Al costat de Sant Martí de Vinyoles, on deixarem el cotxe, hi ha la masia de Portavella, pel costat de la qual passa el sender GR-1, que seguirem en sentit ascendent. En arribar a una pista la seguirem cap a ponent. Quan aquesta es bifurca, agafarem el trencall de l’esquerra i poques desenes de metres més endavant veurem la boca de la cavitat, a pocs metres a la dreta de la pista. De Portavella a la cova, poc més de 10 minuts.

Coneguda per la gent de la contrada, mai havia estat catalogada espeleològicament.
El 24 de setembre del 2016 membres de l'EC Gràcia i GE Badalona la van visitar i realitzaren els treballs de catalogació. Al mapa del ICGC figura retolada la paraula “la Mina”, per la qual cosa es va pensar que es tractaria d'una cavitat artificial, però van constatar que es tracta d’una cavitat natural, tot i que és possible que la boca hagi estat eixamplada artificialment per fer més còmode l'accés.

topo 0: Cova de Tofaroques

foto 0: Cova de Tofaroques
foto 1: Cova de Tofaroques
foto 2: Cova de Tofaroques
foto 3: Cova de Tofaroques
foto 4: Cova de Tofaroques

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes de la pàgina web: geb.cat (Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 19-10-2016. Autors fitxa: F. Cardona (ECG); J. Cuenca i X. Samarra (GEB).