Cova de Sant Josep

Ínfima coveta a la Serra de Cardó (Baix Ebre)

A un costat hi ha una petita paret de pedra amb argamassa de cal, com que el lloc no és gens adient per sojornar-hi, sembla més propi d'un aprofitament efectuat pels estadants de l'ermita que és a pocs metres. També cal destacar la presència d'algunes petites formacions litogèniques, sobretot colades.
  • Municipi: Benifallet
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Serres de Cardó i del Boix
  • Última revisió: 2017-07-09 15:36:26

Des de l'aparcament del Convent-balneari de Cardó cal seguir l'ample camí amb el rètol "Ermitori de la Vall de Cardó" fins arribar a una cruïlla on trobem el camí de l'esquerra barrat amb una cadena, a un costat hi ha una caseta de captació d'aigües. Al costat mateix de la caseta surt un corriol que passa per sota de l'espadat on hi ha l'ermita de la Columna, en arribar a l'esplanada de la font de l'Avellaner es deixa un trencall a l'esquerra que davalla cap a l'ermita de sant Elies, es continua endavant i de seguida es troben les escales que duen cap a l'ermita de sant Josep, al capdamunt del primer tram de graons hi ha la petita cova.

Coneguda de temps immemorials

topo 0: Cova de Sant Josep

foto 0: Cova de Sant Josep
foto 1: Cova de Sant Josep
foto 2: Cova de Sant Josep

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Post del 30-5-2017. Autor fitxa: Gener Aymamí