Cova de Sant Cristòfol

Petita cova de 12 m. de recorregut a Falset

Es tracta d'una coveta de 12 metres de recorregut que acaba en una saleta on es troba dipositada la imatge del sant, adornada de flors a causa de la devoció de la gent de la contrada.
  • Municipi: Falset
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Serra de l'Argentera - Pradell
  • Última revisió: 2016-02-28 04:49:33

Per arribar-hi hem d'agafar la carretera N-420 en direcció a Falset. Hem d'arribar al coll del Guix o de Falset (km 844,750). A l'esquerra trobarem una pista que puja en direcció SO fins al peu de les Torres d'Altafalla. Aquí deixarem el cotxe i seguirem un corriol que segueix per la part obaga i que ens conduirà a l'avenc de les Torres, que està a tocar del camí. Continuant pel mateix sender trobarem l'enrunada ermita de Sant Cristòfol (a uns 400 metres en línia recta), situada al damunt d'un turó. Un petit corriol ens fa baixar per un seguit d'escales fins a la cova.

Coneguda des de temps remots.

topo 0: Cova de Sant Cristòfol

foto 0: Cova de Sant Cristòfol
foto 1: Cova de Sant Cristòfol
foto 2: Cova de Sant Cristòfol

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 29-6-2015. Text fitxa: J. Cuenca (GEB) Fotografies: F.X.Samarra (GEB)