Avenc de les Torres

Petita cavitat de 4 m. de fondària a Falset (Priorat)

És una esquerda de 16 metres de recorregut amb uns grans blocs encastats, que acaba fent-se impracticable per la seva estretor. La fondària màxima s'aconsegueix entre blocs, i és de -4 metres.
  • Municipi: Falset
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Serra de l'Argentera - Pradell
  • Última revisió: 2016-02-28 04:55:50

Per arribar-hi hem d'agafar la carretera N-420 en direcció a Falset. Hem d'arribar al coll del Guix o de Falset (km 844,750). A l'esquerra trobarem una pista que puja en direcció SO fins al peu de les Torres d'Altafalla. Aquí deixarem el cotxe i seguirem un corriol que segueix per la part obaga i que ens conduirà a l'avenc, que està a tocar del camí.

Citada per Joan Ferraté a la seva obra Espeleologia de les comarques tarragonines (1918) com Avenc del Jonqueral i les poques dades que dóna són per referències orals.
Coneguda des de fa força temps per la gent de la contrada i per excursionistes, fins que membres del GE Badalona la visiten el gener del 2014 i la donen a conèixer posteriorment.

topo 0: Avenc de les Torres

foto 0: Avenc de les Torres
foto 1: Avenc de les Torres
foto 2: Avenc de les Torres

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 29-6-2015. Text fitxa: J. Cuenca (GEB) Fotografies: F.X.Samarra (GEB)