Cova de la Vall del Teix

Petita cova al Fondo del Teix (Begues)

Penetrant per la petita boca inferior ens trobem amb una minúscula saleta de 2 metres d'amplada i 1,5 metres d'alçada, parcialment ocupada per una gruixuda estalactita. Al seu extrem podem remuntar 1 metre fins a sortir a l'exterior.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2017-03-22 08:03:23

Anant per la pista de Begues a la Plana Novella, poc abans d'arribar a les Penyes del Carxol trobarem el corral d'en Romegosa, on deixarem el cotxe. Des d'aquí un corriol ens permet baixar fins al llit de la riera del Carxol, on trobarem una pista que seguirem en direcció N. De seguida trobarem una desviació a la dreta que segueix en direcció E pel fondo del Teix. Passarem pel costat d'una bassa (barraca de la Guàrdia) i 600 metres més endavant arribarem a la confluència de la riera de la Morella, que seguirem una vintena de metres, on trobarem la cova a la nostra esquerra, uns 5 metres per sobre del llit i a escassos metres de l'avenc del Pic.

Segurament es tracta de la mateixa cavitat que Amat i Carreras esmenta com a Cova de la Vall del Teix en la seva campanya del 1923, dient tan sols que és de poca importància. En les primeres edicions del mapa 'Garraf' de l'Editorial Alpina (anys 1950's), N. Llopis cita una Cova-avenc de la Vall del Teix, atorgant-li 5 metres de fondària.
J. Borràs, en el primer volum del seu catàleg de Garraf (1973), a la fitxa de l'Avenc del Pic, diu que possiblement es tracti de la Cova-avenc de la Vall del Teix. Ara sabem que són dues cavitats diferents.
No és però, fins el juny del 2015, que és localitzada per membres de l'Espeleo Club de Gràcia tot fent els corresponents treballs de catalogació.

topo 0: Cova de la Vall del Teix

foto 0: Cova de la Vall del Teix
foto 1: Cova de la Vall del Teix
foto 2: Cova de la Vall del Teix

• Les dades de situació, descripció, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 28-2-2017