Cova de Falgars

Cova de 30 metres de recorregut a la Pobla de Lillet.

L'entrada es situa per sota d'uns grans blocs de roca, la boca amb menys d'un metre d'alçada i després d'un curt passadís canvia bruscament de direcció presentant l'aspecte d'una sala d'origen clàstic. En el seu extrem O, trobem un petit pou de -5 metres que es pot davallar fàcilment situant-nos en una galeria formada pels mateixos blocs despresos.

• Municipi: Pobla de Lillet, La
  • Comarca: Berguedà
  • Unitat: Catllaràs - Rasos de Tubau
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Des de la Pobla de Lillet, sortirem pel bosc de Ventallola seguint el camí superior de Falgars (GR-4), un cop arribats al segon “Grau”, quan el camí passa per uns marges de pedra al costat esquerre, baixarem per la dreta per un barranc molt tapat per la vegetació i a uns 5 metres per sota trobarem la boca de la cavitat.
Coordenades sense massa fiabilitat ja que se situen a l'esquerra del camí quan haurien d'estar a la dreta d'aquest.

Localitzat i explorat l'estiu del 1982 per la SIEP del CE Poblet.

topo 0: Cova de Falgars

1. Tolrá, Antonio. (1982).-”Cova de Falgas (Berguedà)” Boletin SIEP (14):20-23. SIEP-CE Poblet. Barcelona.