Cova de Cal Pascol

Cova de 21 metres de recorregut a Castellví de la Marca.

Una curta i esglaonada rampa descendent de 5 metres de recorregut, ens situa en una reduïda sala de la que mitjançant un corredor s'uneix a una altra sala més àmplia, del costat dret del corredor surt una gatera ascendent, la sala més àmplia té unes mides de 8X8 metres i 2,50 metres d'altura. Per un caos de blocs s'arriba a una saleta terminal de 5 metres de longitud per 2 metres d'amplada i 1,30 metres d'altura. Té un recorregut total de 21 metres, mentre que la fondària és d'uns 2,50 metres.

• Municipi: Castellví de la Marca
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2020-01-25 14:25:26

Des de Vilafranca del Penedès seguirem per la carretera N-340 en direcció Tarragona, i poc abans del punt quilomètric 1207 cal agafar la sortida en direcció a Cal Rubió, un cop passat aquest petit nucli, arribem a una rotonda on creuarem la carretera B-212, continuarem recte seguint la carretera BV-2128 cap a Les Cases Noves de la Riera, al sortir de les darreres cases, travessem per un pont la riera de Marmellar i tot seguit ens desviem a la dreta per una pista, de seguida travessem la riera de Marmellar, trobarem una cruïlla on seguirem per la dreta paral·lelament a la riera. Més endavant trobem un desviament, des d'on s'observa la torre de cal Pascol, cal prendre el de la dreta que ens portarà ben a prop de les runes i torre de Can Pascol. Des d'aquesta cal desgrimpar uns pocs metres per arribar fàcilment a la boca de la cova.

Coneguda des de temps immemorial. Prou documentada des dels anys 1970's. Des de fa anys rep visites de públic en general que no és massa curós en la protecció de la cavitat, com així ho testifiquen les deixalles i especialment els graffitis.

topo 0: Cova de Cal Pascol

foto 3: Cova de Cal Pascol
foto 4: Cova de Cal Pascol
foto 5: Cova de Cal Pascol

1. Lagar, A.; Torrella, J.;Cañelles, J.; Sabater, J.(1973).-”Cavidades del Penedès (5ª nota)”. Senderos (178):9-14. UEC. Barcelona.
  2. Mor i Benedito, Jordi.(1975).-”Estudio de dos cavidades en el Alt Penedès”. Ildobates (VI):10-23. GE Pedraforca. Barcelona.
  • Revisió de coordenades, topografia 2020 i fotografies, extretes del web: espeleodijous.cat. Apunt del 15-1-2020