Coveta dels Esquerdills

Ínfima coveta ascendent vora el Castellot (Castellví de la Marca)

Petita cova de curt recorregut, en la que la planta està dividida en dos nivells. Al sostre de l'entrada a la cavitat, hi ha dues petites xemeneies paral·leles d'escàs recorregut i volum.
  • Municipi: Castellví de la Marca
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2018-03-30 07:07:07

Proper al Km 7 de la carretera BV-2128 del municipi de Castellví de la Marca, es troba el barri de Les Cases Noves de la Riera, al costat del pont de la Riera de Marmellar. Agafarem la pista de terra paral·lela a la riera uns 40 metres per seguir pel camí que remunta pel costat esquerre fins a trobar el camí cap al Castellot després de 140 metres. Seguirem aquest camí en direcció O durant uns 400 metres aproximadament, on prendrem un nou camí a l'esquerra de pujada al Castellot pel Pas del Clau, el camí passa al costat de la cova, després de recórrer uns 120 metres i abans d'arribar al Pas del Clau.

Coneguda des de temps remots. Esmentada per Joan Virella (1978) en el seu recull de cavitats penedesenques.

topo 0: Coveta dels Esquerdills

foto 0: Coveta dels Esquerdills
foto 1: Coveta dels Esquerdills

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (Apunt del 5-10-2017) Autors fitxa: M. Mañosa, J. Navarro (CE Castellar) i X. Samarra, J. Cuenca (GEB)