Cova del Castellot

Cova de 32 metres de recorregut a Castellví de la Marca.

Una àmplia boca d'11X9 metres, dóna accés a una galeria ascendent de 32,2 metres de recorregut total i 23 metres de desnivell positiu; trobant-nos als 14 metres d'aquest recorregut, amb una mena de sala que comunica mitjançant un corredor que antigament tenia força formació, amb una segona sala final.
  • Municipi: Castellví de la Marca
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2015-10-07 08:23:12

Des de Vilafranca del Penedès seguirem per la carretera N-340 en direcció Tarragona, i poc abans del punt quilomètric 1207 cal agafar la sortida en direcció a Cal Rubió, un cop passat aquest petit nucli, arribem a una rotonda on creuarem la carretera B-212, continuarem recte seguint la carretera BV-2128 cap a Les Cases Noves de la Riera, al sortir de les darreres cases, travessem per un pont la riera de Marmellar i tot seguit ens desviem a la dreta per una pista, de seguida travessem la riera de Marmellar, trobarem una cruïlla on seguirem per l'esquerra, i tornarem a travessar de nou la riera; a partir d'aquest punt seguiren la pista sempre per l'esquerra fins arribar al Castellot. Un metres abans d'arribar-hi però, trobarem un corriol a la dreta que ens baixa al peu del cingle on hi ha la cova.

Coneguda des de temps immemorial, segons la llegenda, diu que la imatge de la Mare de Deu del Castell va estar trobada a l'interior de la cova entre els segles XI i XII.

topo 0: Cova del Castellot
topo 1: Cova del Castellot
topo 2: Cova del Castellot

foto 0: Cova del Castellot
foto 1: Cova del Castellot
foto 2: Cova del Castellot

1. Lagar, A.; Torrella, J.;Cañelles, J.; Sabater, J.(1973).-”Cavidades del Penedès (5ª nota)”. Senderos (178):9-14. UEC. Barcelona.
  2. Mor i Benedito, Jordi.(1975).-”Estudio de dos cavidades en el Alt Penedès”. Ildobates (VI):10-23. GE Pedraforca. Barcelona.
  • Dalmau, Josep Mª. Coordenades i Fotografies extretes de Wikiloc (090114 Pujada al Castellot, Castellví de la Marca).
  • Topografia inèdita arxiu SIE.