Cova-avenc del Camí del Molí

Cavitat de 18 m. de fondària i 47 de recorregut a la Serra de Pàndols (Gandesa)

Entrant per la boca inferior trobem una petita rampa que, després d'un ressalt, ens situa en una galeria de 10 metres, al sostre de la qual s'albira el pou que constitueix la boca superior. Un pas baix de sostre situat a la dreta ens permet d'accedir a una xarxa reticular de diàclasis que constitueix la resta de la cavitat.
Formada a expenses d'un conjunt de diàclasis d'orientació NNO-SSE i ENE-OSO. Un notable procés clàstic ha configurat el seu aspecte interior.
  • Municipi: Gandesa
  • Comarca: Terra Alta
  • Unitat: Serres de Pàndols i de Cavalls
  • Última revisió: 2015-11-15 16:34:23

Anant per la 'carretera ' que porta a la Fontcalda, un cop passat el coll d'en Canar s'arriba al punt conegut com el Cap de la Costa. Aquí s'inicia a l'esquerra el camí del Molí, que en baixada fa moltes ziga-zagues. Al cap d'uns 2 km. travessa la capçalera d'un barranc que baixa cap al riu Canaletes, tot fent un revolt molt acusat. En aquest punt, a la dreta, surt un caminoi planer que cal seguir durant uns 200 metres fins a trobar al cantó d'aquest camí un marge mig enrunat, i tot just havent-lo passat, cal pujar pel dret entre el bosc. En una vintena de metres es troben les dues boques de la cavitat, parcialment cobertes per la vegetació.
Coordenades aproximades sense precisió. A revisar.

Les úniques dades que es coneixen són les donades pels membres del GERP (Sant Just Desvern) que la van explorar i topografiar el desembre del 1986.

topo 0: Cova-avenc del Camí del Molí

1. Estruel, Miquel (1990).- Ruta per conèixer la Terra Alta (Excursions – Escalada – Espeleologia). Vol. II: 119 pp. Centre Excursionista de Gandesa.
  1. G.E. Rat-penats (1989).- “Contribució al catàleg espeleològic de la Terra Alta”. Exploracions (13): 39-50. EC de Gràcia. Barcelona.