Cova a de Valldecerves

Petita cova de poc més de 6 m. de recorregut a la Llacuna (l'Anoia)

Entrem per una boca d'1metre d'amplada i 0,40 metres d'alçada. De seguida guanya alçada (fins a 1 metre) i remuntem uns blocs fins a una petita saleta que posa fi a la cavitat. (Desnivell: + 1,5 m. Recorregut: 6,5 m.)
  • Municipi: Llacuna, La
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Anoia, l'
  • Última revisió: 2015-03-24 08:56:59

Del km 44 de la carretera C-37, entre Igualada i Querol, surt una pista que porta a la masia de Valldecerves. Desprès de recórrer un 700 metres, i 100 metres abans d'arribar a l'esmentada masia trobem una cruïlla de pistes on deixarem el cotxe. Seguirem 100 metres en direcció E fins arribar al llit del clot de la Cova. Seguirem per un caminet paral·lel al llit i que en 300 metres ens porta directament a la cova de Valldecerves, situada a uns 5 metres per sobre del llit de la riera.
Està situada a uns 20 metres al S de la cova de Valldecerves. Per arribar-hi, caldrà agafar un caminet que surt a la dreta, uns 20 metres abans d'arribar a la cova de Valldecerves, i seguir per ell uns 30 metres.

Coneguda de temps immemorials. Segurament és la que s'havia citat com Cova petita de Valldecerves, però no es coneixen dades concretes fins a la visita de membres del GE Badalona i EC de Gràcia a finals de febrer del 2014.
Uns 150 metres al N de la Cova de Vallcerves hi ha un misèrrim forat de tant sols 2 metres de llarg que possiblement és el que s'havia inventariat com Escletxa de Valldecerves. En el mateix sector encara es troben un parell de forats més, un d'ells penjat uns 5 metres en el cingle. De moment tots aquests hem optat per no catalogar-los.

topo 0: Cova a de Valldecerves

foto 0: Cova a de Valldecerves

• Actualització de dades, topografies i fotografies extretes del blog: cavitats de catalunya.blogspot (de J. de Valles), apunt del 13-10-2014. Original fitxa: J. Cuenca, F.X. Samarra (GE Badalona) i J. de Valles (EC Gràcia)