Cova a de Foix

Petita balma al Tossal de Foix (Torrelles de Foix)

Petita cova d'uns 6 metres d'amplada i 3,50 metres de fons, l'alçada del sostre va baixant del 1,50 metre inicial fins arribar a terra. Hi ha alguns grans blocs despresos del sostre, i el terra és un pedregam.
  • Municipi: Torrelles de Foix
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2017-05-09 07:42:22

Des del santuari de Foix ens dirigirem cap al tossal de Foix per un caminoi, a l'esquerra deixarem l’avencó de Foix, a la dreta els bufadors Petits. Més endavant a la dreta trobem un camí que davalla cap a la vall, nosaltres continuarem direcció al Tossal, al poc, a la dreta i ben dissimulat per la vegetació, trobem un sot on es troba aquesta balma, anomenada “Cova A” pels seus anònims descobridors. Un gran pi ens pot servir de referència.

D’aquesta petita cavitat, no s'han trobat referències bibliogràfiques, l'única informació ve donada per l’existència d’un grafiti on posa “COVA A”.
Catalogada el març del 2017 per membres del GE Badalona i del CE Castellar.

topo 0: Cova a de Foix

foto 0: Cova a de Foix
foto 1: Cova a de Foix

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del GE Badalona). Apunt del 3 d'abril del 2017.