Cavorca de Roca Andera

Cova de 18 metres de recorregut a Tordera.

A la dreta de l'entrada tenim una gatera de 0,60X0,40 metres per on surt una figuera, aquesta gatera comunica amb l'interior de la cova, però és impracticable.
L'entrada ens porta a una galeria de 5 metres de recorregut, amb 2 metres d'alçada per 1 metre d'amplada. Aquesta galeria intercepta un corredor que per la dreta fineix als 3 metres i comunica amb la gatera impracticable on hi ha la figuera. Si seguim a l'esquerra, als 4 metres, i per la seva part alta, una estreta gatera ens torna a l'exterior.
  • Municipi: Tordera
  • Comarca: Maresme
  • Unitat: Montnegre, el
  • Última revisió: 2016-12-24 10:58:39

Des d'Hortsavinyà cal agafar el camí de can Pica en direcció l'Esplai, a l'alçada de can Portell continuar per la pista de la nostra esquerra, que baixa en direcció de can Borra, can Buc i cal Breviari. Continuant per la pista, als pocs metres cal girar a mà esquerra travessant un filat electrificat, que ens porta en direcció al Roc del Corb. Deixarem l'esmentada pista als pocs metres de creuar per sota d'una línia d'AT, per baixar camp a través durant una estona, fins trobar unes marques blanques fetes per caçadors, i que ens duran a dalt de la gran roca (Roca Andera). L'haurem de voltar per veure l'entrada, situada a la base del penyal i difícil de trobar, ja que està ben amagada per la vegetació. El lloc és el Bagueny de Rupit, la cavitat es troba després que el canal de Casalins s'uneixi amb el sot de can Terrades, formant la riera anomenada Sot de Rupit.

Coneguda a la zona des de temps immemorial. Les úniques dades conegudes són de l'exploració realitzada pel GE Badalona el 8-12-2001.

topo 0: Cavorca de Roca Andera

foto 0: Cavorca de Roca Andera

1. Valles, Jordi de. (2016).-”Bages, Barcelonès, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental” Catàleg Espeleològic de Catalunya (5):242-243. EC Gràcia/FCE.
  • Coordenades i foto de ebcwolfy, extretes de Wikiloc “Ruta de descoberta pel Montnegre”. (http://es.wikiloc.com)