Forat de l'Erola

Petita cavitat a Tordera.

La boca d'accés té unes dimensions de 1,3×0,75 m, fent baixada fins arribar a una estretor que fa la seva progressió selectiva.
Superat el pas estret, la diàclasi va remuntant amb unes mesures folgades, 2×2 m, fins arribar a un eixamplament on finalitza el seu recorregut amb un procés litogènic al sostre a i a les parets. El recorregut és d'11m. I el desnivell de 4 m. (-1+3).
  • Municipi: Tordera
  • Comarca: Maresme
  • Unitat: Montnegre, el
  • Última revisió: 2020-05-24 06:01:31

Sortint de Calella per la carretera que puja a Hortsavinyà, passarem per la cruïlla dels tres termes, continuarem fins a l'ermita, punt d'informació del Parc, continuarem per la pista que porta al coll de Porc a Pineda i a Tordera. Passat uns 500m trobarem la petita ermita de l'Erola, continuarem uns 200m en baixada i trobarem a mà esquerra de la pista el forat de l'Erola.

Aquesta cavitat fou explorada per membres del Grup Excursionista Malgratenc de Malgrat de Mar, en el període (1999-2000).

topo 0: Forat de l'Erola

foto 0: Forat de l'Erola
foto 1: Forat de l'Erola
foto 2: Forat de l'Erola

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona. Apunt del 16-10-2017. Dades: J. Cuenca i X. Samarra (GEB)