Cau de les Goges

Petita cova a la Serra de les Gavarres (la Bisbal d'Empordà)

La cova, excavada en calcàries, està formada per una galeria que comença amb una estretor, que es pot superar folgadament. Baixem per la rampa de detritus fins arribar a l'eixamplament, on la galeria canvia de direcció, i guanya més alçada i amplada.
A l'extrem de la saleta s'observa una possible continuació, impracticable, que queda obstruïda per l'alçada del nivell de sediments de la planta.
  • Municipi: Bisbal d'Empordà, La
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Gavarres, les
  • Última revisió: 2018-05-04 11:48:39

Sortint des del S de l'ermita de Sant Pol, situada a uns 4 km del nucli urbà de la Bisbal d’Empordà, als 50 metres trobarem un encreuament de pistes, nosaltres anirem per la de la dreta seguint-la uns 500 metres fins una desviació a l'esquerra. Després d'uns 100 metres, un petit corriol a la dreta s'enfila cap amunt per dins de l'espessa vegetació gavarrenca. Després d'uns 300 metres arribarem al Cau de les Goges.

Coneguda des de temps remots. La primera ressenya és de l'any 1912 quan va ser visitada per membres de l'Splay Excursionista de la Bisbal i publicaren una nota al setmanari L'Avenç de l'Empordà.
El 23 de març de 2015 és visitada per membres del GE Badalona, tot fent els treballs de catalogació.

topo 0: Cau de les Goges

foto 0: Cau de les Goges
foto 1: Cau de les Goges
foto 2: Cau de les Goges
foto 3: Cau de les Goges

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 7-4-2015. Autors fitxa: Josep Cuenca i Xavier Samarra (GE Badalona).