Cau de la Serp

Petit avenc amb dues boques al Montgrí

Dues boques, una de 1,11X0,47 metres i l'altra de 2,27X1,10 donen accés als respectius pous de -5 metres l'un i -3,45 metres el de la boca més gran. Aquest darrer pou segueix amb dos ressalts de poc més de 0,40 metres cada un d'elles, i mitjançant un pas estret s'introdueix en una petita sala on també hi convergeix l'altre pou d'entrada. Al sostre hi trobem tres cúpules de més de 3 metres d'altura, que quasi bé arriben a l'exterior. En el costat NE de la sala trobem un estret pou d' 1,70 metres que acaba col·lapsat per la gran quantitat de pedres que hi han.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2017-11-05 15:05:51

Des del carrer de la Punta del Milà a l'Escala, ens dirigirem al càmping Neus situat ja en terme municipal de Torroella de Montgrí, tot seguint la pista asfaltada que hi ha en aquest tram i que es dirigeix a l'Estartit. Després de recórrer 1300 metres, a la dreta trobem una pedrera abandonada on es pot aparcar cal seguir endavant uns 200 metres on a la dreta trobem el còrrec de les Raimeres, seguirem el camí que discorre pel còrrec en direcció O, durant poc més de 600 metres, on trobarem una bifurcació a l'esquerra, cal seguir per aquest camí que de seguida es fa costerut, per després anar planejant, al cap de 290 metres des de l'anterior desviació, trobarem una cruïlla a la dreta, cal seguir el camí recte durant 75 metres, per llavors desviar-nos a la dreta pel mig d'un bosc de garrics, al cap de 70 penosos metres arribarem a les boques de la cavitat.

En la memòria de la campanya realitzada per la SIE del CEA l'any 2007, varem observar que les coordenades del Cau de la Serp la situaven a tant sols 10 metres del Cau de les Raimeres.
Posteriorment en el vol.4 del Catàleg Espeleològic de Catalunya (2010), apareixia publicat el Cau de les Raimeres amb dades aportades de l'arxiu SIE del CEA, on el situaven amb unes coordenades molt similars a les anteriors, ja que tant sols diferien de les del Cau de la Serp en menys de 10 metres de distància.
Curiosament, en el llibre de Narcís Arbusé “el Montgrí pas a pas” hi ha un planell on també és situa el cau de la Serp en el mateix lloc.
Sortosament el company Juli Serrano (SIE-CEA), un dia que estava cercant el Cau de la Serp coincidí per casualitat sobre el terreny amb Narcís Arbusé, aquest l'acompanyà fins el lloc on realment és troba la cavitat, constatant que hi havia una gran diferència amb el lloc on tothom situava la cavitat.

topo 0: Cau de la Serp

foto 0: Cau de la Serp
foto 1: Cau de la Serp
foto 2: Cau de la Serp
foto 3: Cau de la Serp
foto 4: Cau de la Serp
foto 5: Cau de la Serp

1. Arbusé, N. (2005).- El Montgrí pas a pas. 174 pp. Cossetània Edicions. Valls.
  2. SIE-CEA (2007).-Memòria de campanya. SIE-CEA.
  3. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya. (Vol.4):188. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia.