Bauma Nº1 dels Ferrers

Balma antigament habilitada com habitatge (Santa Maria de Besora)

La balma dels Ferrers nº 1 té una longitud de 30 m, 5 m de fons i una alçada de 3m. La trobem totalment obrada amb les restes d'habitacions i llar de foc.
  • Municipi: Santa Maria de Besora
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Serra de Milany - Vidranès
  • Última revisió: 2021-04-19 16:15:41

Sortirem de Santa Maria de Besora, per la pista que porta a Llaers, quan portem uns 2 Km agafarem una desviació a la dreta que porta a la masia dels Ferrers, la pista continua en forta pujada. Quan portem uns 1300 m deixarem el cotxe en una corba molt tancada i continuarem a peu direcció Est durant uns 300 m fins que trobem la cinglera a la nostra esquerra, un petit camí ens portarà a la balma dels Ferrers nº1.

Aquestes balmes sovint foren habitades per pagesos amb pocs recursos, solien ser camperols que conreaven les terres de les cases veïnes, els Ferrers, el Teixidor, la Vila, la Serra, al costat dels habitatges i dins mateix de la balma, els pagesos tenien la cort del bestiar. Sembla que estigueren habitades fins a principi del segle XX.

topo 0: Bauma Nº1 dels Ferrers

foto 0: Bauma Nº1 dels Ferrers
foto 1: Bauma Nº1 dels Ferrers
foto 2: Bauma Nº1 dels Ferrers

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt de l'11-1-2021. Dades: Emilia Doña, Josep Cuenca i Xavier Samarra (GEB).