Bauma de les Medes

Petita balma a la riera de Llémena

La cavitat està excavada i intercalada entre dos ressalts de la riera, una part de la boca de la zona W està curullada per grans blocs caiguts del sostre.
A la zona més interior de la balma, de sostre baix, hi ha dos petits conductes que actuen com a font temporal.
  • Municipi: Sant Aniol de Finestres
  • Comarca: Garrotxa
  • Unitat: Serra de Finestres
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2019-11-14 11:27:27

A la carretera GI-530, uns 200 m abans d'arribar al poble de Sant Aniol de Finestres, una pista a la dreta inicialment pavimentada creua la Riera de Llémena, just passat el pont, la pista passa a ser de terra i ens desviarem a l'esquerra remuntant paral·lels a la riera durant uns 2’5km, deixant enrere les masies de la Granada i la Faixa.
En aquest punt un corriol baixa cap a la riera i en uns 50 m arribem a la unió de les rieres de Llémena i Rec de la Font de Socals, el corriol travessa la riera de Llémena i remunta per la carena entre les dues rieres, al cap de 300 m s'arriba la Font de Socals situada a l'esquerra, seguirem remuntant el camí fins arribar al llit de la riera de Llémena i uns 550 m després arribarem a un característic ressalt de la riera on es troba la balma.

Coneguda des de temps remots. Citada a: Excursions als naixements dels rius de Catalunya; pp106. Albert Vicens Llauradó. Visitada per J. Navarro i M. Mañosa del CE de Castellar del Vallès l'agost de 2019, tot fent els treballs de catalogació.

topo 0: Bauma de les Medes

foto 0: Bauma de les Medes
foto 1: Bauma de les Medes
foto 2: Bauma de les Medes
foto 3: Bauma de les Medes

• Totes les dades, topografia i fotografies ens han estat facilitades per Jordi Navarro i Montse Mañosa (Centre Excursionista de Castellar del Vallès)