Balmes dels Aigols

Dues petites balmes sota els saltants de la riera d'Aigols (Vidrà)

La balma nº 1 té unes dimensions de 9 m de llargada per 4 m de fons i 7 m d'alçada màxima. La balma nº 2, molt amagada per la vegetació, té una llargada de 9 m per 3,50 m de fons i una alçada de 4,50m.

• Municipi: Vidrà
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Serra de Milany - Vidranès
  • Última revisió: 2020-08-18 15:58:44

Sortirem de Vidra per la carretera que porta a Ciuret, de seguida trobarem una pista a la dreta amb direcció a Sant Bartomeu de Covildases, remunta al costat de la riera de Vila Vella quan portem uns 3 Km trobarem una desviació a l’esquerra que es dirigeix a creuar la riera, aquí deixarem el cotxe. Quan deixem el cotxe. just davant nostre, veurem un salt d’aigua molt ample i espectacular, és el salt dels Aigols, just al seu costat esquerra trobem la balma nº1. Creuarem la riera per continuar per la pista que porta a la masia de Vila Vella, trobarem un corriol, que remunta el torrent dels Aigols, arribarem a uns plans herbats, al costat dret, travessant un petit bosc, que ens porta a la balma nº2.

Conegudes des de temps remots. Catalogades el juny de 2019 per membres del GE Badalona

topo 0: Balmes dels Aigols

foto 0: Balmes dels Aigols
foto 1: Balmes dels Aigols

• Totes les dades, topografies i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 28-4-2020. Dades: Ana Ruiz, Josep Cuenca i Xavier Samarra (GEB)