Balmes d'Orriols

Balma a la vall d'Ora (Navès).

La balma, té una amplada d'uns 30 metres, una alçada de poc més de 3 metres i 8 metres en el punt més fondo. Està orientada al S, i disposa d'un mur de pedra a la part frontal, amb algunes divisions a la part E.
  • Municipi: Navès
  • Última revisió: 2016-12-13 07:27:52

Per la carretera C-26, a l'alçada del quilòmetre 119,500 trobem el pont d'Aigua d'Ora, ens desviarem en direcció N, fins arribar a un pont que creua el riu d'Aigua d'Ora, poc abans d'arribar a Sant Lleïr. Abans de creuar el pont seguirem a l'esquerra per una pista asfaltada, fins arribar a una cruïlla on acaba l'asfalt, seguirem per la dreta fins arribar a una bassa on hi trobem aparcament, just a sobre del Pujol de la vall d'Ora. Desfarem 175 metres de pista i seguirem a la dreta per un camí que es reconverteix en sender i s'endinsa per la canal fent ziga-zagues buscant el millor pas per superar el grau d'Orriols. Més amunt passarem per un terreny de travertí amb una petita font, i al capdamunt de la canal sortirem a una pista forestal, que seguirem per l'esquerra. El lloc és un petit replà que fa balconada sobre la vall d'Ora. En arribar a la masia d'Orriols, després de passar un corral, seguirem un corriol per la dreta, que anirà guanyant alçada progressivament en direcció NO. En el moment que arribem a la paret de la cinglera, em de girar al revés per seguir pel costat del cingle i veurem la balma davant nostre.

Coneguda a la zona des de temps immemorial.

topo 0: Balmes d'Orriols

foto 0: Balmes d'Orriols

1. Codina, Salvador.(2004).-”Balmes d'Orriols de l'Aigua d'Ora”. Corriol (135):10-11. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):340-341. EC Gràcia/FCE.
  • Fotografia de gabypepi extreta de wikiloc. (es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=14417259)