Balma de la Senyora

Balma a la vall d'Ora (Navès).

Es tracta d'una balma que s'ha format pel salt d'aigua que baixa del torrent de ca l'Orriols. Amb una caiguda lliure d'uns 20 metres d'alçada aproximadament per davant mateix de la balma, creant una exuberant vegetació al peu de la balma mateix fins quasi tapar-la, formada per alzineres, figueres, esbarzers i heura que s'enfila pels arbres i parets de la balma.
  • Municipi: Navès
  • Última revisió: 2016-12-18 09:36:45

Per la carretera C-26, a l'alçada del quilòmetre 119,500 trobem el pont d'Aigua d'Ora, ens desviarem en direcció N, fins arribar a un pont que creua el riu d'Aigua d'Ora, poc abans d'arribar a Sant Lleïr. Abans de creuar el pont seguirem a l'esquerra per una pista asfaltada, fins arribar a una cruïlla on acaba l'asfalt, seguirem pujant per l'esquerra fins arribar a un revolt a l'esquerra d'on per la dreta surt un camí forestal abandonat, aquest, primer baixa, després planeja i finalment s'enfila pel mig del bosc en direcció N, per acabar baixant a un torrent on queda tallada. Travessarem aquest torrent que baixa de la balma, pujarem en direcció N per la dreta costa pel mig del bosc, format per roures, boixos i pins, passant pel lloc més adient fins arribar al peu del cingle on hi trobarem la balma, després d'un recorregut d'una mitja hora des del final del camí forestal.
Coordenades molt aproximades.

Coneguda a la zona des de temps immemorial.

topo 0: Balma de la Senyora

1. Codina, Salvador.(2000).-”Balma de la Senyora”. Corriol (119):10-11. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):360. EC Gràcia/FCE.