Balma de Penya Roja

Visible balma a la Penya Roja (Cervelló)

Presenta dues boques molt visibles des de lluny. Entrant per la boca més gran de seguida s'arriba a un conducte de sostre baix que surt a l'exterior 2 m més enllà. Al petit cingle s'observen altres concavitats sense importància i fins i tot algunes petites formes alveolars.

• Municipi: Cervelló
  • Última revisió: 2021-05-28 16:20:16

Es troba situada a la Penya Roja. Si ens situem a la urbanització de can Paulet, a la intersecció dels carrers del Gironès amb el de l'Anoia, trobarem a l'esquerra un dipòsit d'aigua, des d'aquest punt, seguirem el carrer en direcció Oest durant 115 metres, arribats a aquest punt baixarem en direcció Sud, com si anéssim cap a l'avenc de l'Escalfor. Per sota d'aquest i en un petit cingle molt visible es troben les boques de la balma.

Coneguda de sempre, encara que mai havia arribat a catalogar-se.

Nota d'Espeleoindex: En un article d'en Toni Asensio i J. Gallofré (Carbonato nº 4, 1984) es descriu una petita cova que anomenen Cova de la Penya Roge (sic) que ha d'estar per la mateixa zona, però tant la situació com la descripció és bastant ambigua i no hi ha topografia. Aquesta mateixa cova també apareix citada com cova de Penya Roja al Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal (2004). No sabem si pot ser aquesta o una altra de propera que no tenim localitzada.

topo 0: Balma de Penya Roja

foto 0: Balma de Penya Roja
foto 1: Balma de Penya Roja
foto 2: Balma de Penya Roja
foto 3: Balma de Penya Roja
foto 4: Balma de Penya Roja

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: espeleodijous.cat Post de l'11-5-2021. Dades: Pere Cantons i Jordi Perera