Avenc del Torrent Fondo

Avenc de 10 metres de fondària a Cervelló.

Gatera de 2 metres obert oberta en un bancal de vinya abandonat, que dóna pas pel sostre a un únic pou de 7 metres de fondària. Per l'extrem oposat, per una rampa s'arriba al màxim desnivell de -10 metres.

• Municipi: Cervelló
  • Última revisió: 2020-04-20 11:30:36

Situats a la sortida de Cervelló en direcció a Vallirana trobem a la dreta una pista només asfaltada en el seu inici.
Aquesta pista remunta pel Torrent Fondo fins la Plana dels Bessons cap a l' urbanització Les Rovires.
Seguim la pista durant 2,04Km i ens trobarem situats en una corba a dretes, i d'on surt un camí a ma esquerra que es dirigeix a l'avenc Molins. Des de la corba de la pista caldrà baixar uns 60 metres i a 20 metres del cingle més proper en un antic bancal de vinya trobarem la cavitat.
Coordenades aproximades sense gaire fiabilitat.

La cavitat es va localitzar després de l'incendi del 1984 que va cremar tot el Torrent Fondo fins la Plana dels Bessons, aquesta però va restar inèdita fins l'any 1988 quan a partir de les indicacions de veïns del poble va estar retrobada i es va poder explorar.

topo 0: Avenc del Torrent Fondo

1. SEO  del CE Vallirana.(2001).- “Recull de cavitats inèdites” Ardenya (1):57-68. SEO-CE Vallirana.
  2. Valles, Jordi de (2017).-”Baix LLobregat”. Catàleg Espeleològic de Catalunya. (Vol.6):1-468. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia.