Balma de Cal Llarg

Balma de 5 metres de fons a Navés.

Balma d'uns 20 metres d'amplada per 5 metres de fons. Encara s'hi troben les restes d'un forn molt ben conservat i les parets de la casa amb els corrals.
  • Municipi: Navès
  • Última revisió: 2014-10-02 15:37:23

Per la carretera C- 462 en direcció Solsona – la Llosa del Cavall, un cop arribats a la restaurada masia del Cavall amb l'església adossada dedicada a Sant Pere, ens dirigirem a gran una esplanada situada per sobre de la carretera, un cop travessada la rasa de Capdevila normalment seca, pujarem pel camí forestal de l'esquerra. Deixarem el camí de l'esquerra i travessarem una tanca fil-ferrada. Seguirem pujant i deixarem la pista de l'esquerra en un revolt, seguint més amunt per la dreta en lleugera pujada per sobre de la rasa mateix. El camí s'acaba i continua per un corriol pel vessant dret de la rasa fis la mateixa rasa de Capdevila. Un cop travessada arribarem a la balma, situada al costat mateix de la rasa, al vessant esquerre, per un camí abandonat i una mica embrossat. La balma està situada a uns 100 metres d'un salt d'aigua en la mateixa rasa, d'uns 20 metres d'alçada.
Coordenades aproximades sense gens de precisió.

Coneguda des de temps immemorials per la gent de la zona, i utilitzada com habitatge. És explorada i topografiada el 12 de març del 2003 per S. Codina, i X. Borés (CE Solsonès).

topo 0: Balma de Cal Llarg

1. Codina, S.(2005).-”Ruta espeleològica per la rasa de Capdevila”. Corriol (139):10-11. CE Solsonès.
  2. Valles, Jordi de.(2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell). Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol. 2):279-280. EC Gràcia-FCE.