Cova del Pouet

Petita cova de 9 metres de recorregut a Navés.

Té una boca en forma d'embut, amb unes mides de 0,50x1,50 metres aproximadament, seguit d'una rampa que dóna pas a una cambra ovalada de sostre pla, ocupada per blocs de regulars dimensions, en la qual es desenvolupa una colada parietal en la part més fonda.
  • Municipi: Navès
  • Última revisió: 2014-02-12 16:19:50

Està situada a més de 300 metres d'alçada per sobre de la masia del Cavall, a la carena que separa la rasa de Torrenteller i la de Capdevila, i sota dels cingles del Pouet, per tant pertany al municipi de Navés en lloc del de Lladurs on apareixia catalogada, ja que la divisòria municipal passa just per la base del cingle.
Per accedir-hi des de la carretera C-462 de Solsona a la Llosa del Cavall, agafarem una pista situada al costat esquerre just abans d'arribar a la masia del Cavall, seguirem la pista cap a l'esquerra fins la primera cruïlla que seguirem per la dreta, una mica més endavant trobem una nova cruïlla on seguirem per l'esquerra, després d'un llarg tram de pista trobem una altra cruïlla, seguirem per la dreta en un fort revolt, nova cruïlla que seguirem per l'esquerra, la pista segueix en pujada i forts revolts, passant pel costat d'una bassa artificial, nova cruïlla que seguirem per la dreta, al poc passarem per sota d'una línia elèctrica, un fort revolt a la dreta i arribarem a una nova cruïlla on hi ha una torre elèctrica en un esperó rocós. Seguirem per la pista de l'esquerra, fins arribar a un revolt a la dreta en pujada, al final d'aquesta per un abandonat corriol a l'esquerra podem pujar a la balma dels Pilans, es tracta d'una petita balma amb un pilar natural que aguanta el sostre. De nou a la pista, aquesta planeja fins arribar a una tanca fil-ferrada, uns metres més endavant per l'esquerra, seguirem un corriol conservat pel pas de les vaques. A uns cent metres aproximadament, entrarem al bosc per la dreta, i dins del bosc en el pendent, trobarem dissimulada l'entrada de la cova.
Coordenades aproximades a revisar i sense massa precisió.

Explorat per l'EDES entre el 14 al 19 d'abril de 1963.

topo 0: Cova del Pouet
topo 1: Cova del Pouet

1. Borràs,J; Miñarro,J.M; Talavera,F.(1980).-”l'Urgell, el Solsonès, la Segarra i el Berguedà”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol 5):1-233. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Codina,S.(2004).-”Cova el Pouet” Corriol (133):14-15. CE Solsonès.
  3. Ubach, Montserrat; Escolà, Oleguer.(1968).-”Operació Solsonès – campanyes 1962 a 1965 (primera etapa). Espeleòleg (5):158-162. ERE-Centre Excursionista de Catalunya.