Avenc Xic

Petit avenc de poc més de 6 m. de fondària al Serrat de la Morella (Garraf)

Boca estreta que comunica amb un pou lleugerament allargassat i regular de 6,30 metres de profunditat.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2013-10-23 14:28:38

En el serrat de la Morella. Cal pujar per la carretera que des del Campgràs porta a les instal·lacions radioelèctriques i concretament a la de la cota 591 (on hi ha l’edificació amb la “bola”). A l'última corba a l'esquerra, abans d'arribar a la porta d'accés, cal anar cap a la dreta en direcció NE i pocs metres per sota la carena, un pèl enclotat, es troba la boca de l'Avenc del Perpal. Des d'aquí, a tan sols 19 metres en direcció N25E es troba l'Avenc Xic.

Descobert i explorat per membres del GES – CMB el mes de maig del 1968, al mateix temps que el seu veí, l'Avenc del Perpal.

topo 0: Avenc Xic

foto 0: Avenc Xic
foto 1: Avenc Xic

1. Borràs, J. (1973).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. I . 155 pp. Barcelona.
  2. Ullastre, J.; Masriera, A. (1968).- “Estudio geomorfológico de nuevas cavidades en la zona de la Morella (Garraf – Barcelona)” Geo y Bio Karst (18):2-3. Barcelona.