Avenc Serrano-arbonés

Avenc de 28 m. de fondària al Garraf (Begues)

La boca de dimensions accessibles dóna pas a un ressalt de 2,5 metres al que segueixen una sèrie de petits pous de 3, 6 i 5 metres. En aquest punt estem a una base de pou àmplia, a l' E de la qual trobem una finestra a 3 metres d'alçada. Molt selectiva, dóna pas a una curta rampa al final de la qual trobem un pou de 4 metres amb base en una saleta el sostre de la qual coincideix amb la base del pou superior. Aquesta saleta ens porta a una rampa que es torna inaccessible.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Des del Corral Nou agafarem el camí que puja a Can Jaques, passant a prop de l'avenc del Corral Nou. Arribarem a Can Jaques, i continuarem pel camí, força embardissat a trams. Continuarem fins a passar les Penyes Roges i seguint el corriol cap al Puig de les Solius; ens desviarem cap al fondo, per la dreta del tàlveg. Passarem l'avenc de Can Jaques, i a uns 150 metres trobarem la boca de la cavitat, uns 15 metres per damunt del llit del fondo.
Atenció: Les coordenades donades pels autors no coincideixen amb la situació expressada al mapa que aporten ells mateixos.

Descobert l'any 2005 en una prospecció a la zona pels germans Serrano (els Dalton; en aquella època encara a la S.E.C.E.S. de Sitges) i acompanyats pels germans Arbonés.
El febrer de 2012, i ara com a S.E.S. del GER, retorna a l'avenc l'Alex Serrano acompanyat de Joan Ramia i Josep Pastor, n'aixequen la topografia i agafen les coordenades actuals.

topo 0: Avenc Serrano-arbonés

foto 0: Avenc Serrano-arbonés
foto 1: Avenc Serrano-arbonés

• Dades extretes del web: sesdelger.com
  • Fotos extretes del blog: espeleobloc (post del 14 març 2012)