Avenc Penjat de Coma Oriola

Avenc de 19 m. de fondària a la zona de Coma Oriola (la Masella, Cerdanya)

Per la boca superior es penetra en un pou d'uns 17 metres verticals que, a la seva base, connecta amb una curta galeria que ens porta a la boca inferior, des de la qual i mitjançant un nou ràpel, es pot baixar fins a peu de cingle.
  • Municipi: Urús
  • Comarca: Cerdanya
  • Unitat: Alt Segre
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2018-03-05 12:15:00

Per accedir a la part superior cal sortir de l'aparcament de Coma Oriola, de l’estació d'esquí de Masella. Pujarem per la vall de Coma Oriola (pista dels Isards) i ens decantarem a la dreta a buscar uns prats que neixen quan s'acaben els cingles que baixen de la Serra de les Pedrusques i que ens faciliten l'entrada al bosc mitjançant un corriol marcat amb fites. El corriol puja decidit pel bosc fent ziga-zagues (fites) fins que aquest s'aclareix i dóna pas a un prat que s'aboca cap al cingle. Hem pujat uns 300 metres de desnivell. En cas de dubte ens decantem a l'esquerra en direcció al cingle i seguim pujant fins trobar el prat a 2.247 metres. Baixem pel prat i busquem les roques de la dreta, a sota d'un gran pi negre sec ja podem muntar el primer ràpel.
Les coordenades indicades són les del punt superior del cingle des d'on s'ha de començar a instal·lar el ràpel per arribar a la boca superior.

Les úniques dades que es coneixen són les que van publicar els membres de l'espeleodijous que la van visitar l'any 2016.

topo 0: Avenc Penjat de Coma Oriola

foto 0: Avenc Penjat de Coma Oriola
foto 1: Avenc Penjat de Coma Oriola
foto 2: Avenc Penjat de Coma Oriola
foto 3: Avenc Penjat de Coma Oriola
foto 4: Avenc Penjat de Coma Oriola
foto 5: Avenc Penjat de Coma Oriola

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: espeleobloc.blogspot. Apunt del 17-10-2017