Avenc Nostre

Avenc de 20 metres de fondària a Can Rafel,(Cervelló).

Rampa en fort pendent seguit d'un pas estret que porta a una sala de regulars dimensions, amb un ressalt entre blocs al fons; per un pas estret es baixa un petit pou de -5 metres, es segueix una estreta galeria en pendent on trobem un nou ressalt, quedant la galeria taponada per blocs. A l'extrem contrari de la zona superior, trobem una curta galeria de sostre baix per on s'accedeix a una concavitat allargada, al mig de la qual s'originen dos pous entre blocs, al fons d'un d'ells es troba la màxima fondària de la cavitat.

• Municipi: Cervelló
  • Última revisió: 2015-04-16 07:39:04

Des de Corbera de Llobregat cal pujar fins l'hotel de Can Rafel, abans d'enfilar la recta final que porta a l'hotel, trobem una desviació a l'esquerra just abans de la zona d'aparcament del camp de golf. Seguirem aquesta pista asfaltada fins arribar a la primera corba a l'esquerra, on caldrà seguir recte per un camí, al cap d'un centener de metres aquest camí travessa la pista i segueix un sender durant 220 metres on trobarem un pal senyalitzador del sender i 2 metres més endavant a l'esquerra i a tocar del sender la boca de la cavitat.

Descobert i explorat per membres de l'ERE - CEC (V. Cusó, J. Llopis, R. Ramos, J. Sabartés i altres) el dia 21 de febrer del 1960.
La topografia que es va fer en aquesta primera exploració havia restat inèdita fins ara a l'arxiu de l'ERE. Actualitzem la fitxa amb la seva inclusió i rectificant dades d'història.

topo 0: Avenc Nostre
topo 1: Avenc Nostre

foto 0: Avenc Nostre
foto 1: Avenc Nostre
foto 2: Avenc Nostre

1. Rubinat Aumedes, Francesc.(1981).-”Catàleg Espeleològic del massís de Garraf – Unitat Septentrional – Sector 10”. Gours (8):45-75. GEFOMA. Barcelona.
  2. Rubinat Aumedes, Francesc.(2004).-Catàleg Espeleològic del massís de l'Ordal (monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.