Avenc de la Lídia

Petit avenc de gairebé 11 m. de fondària a la zona de Montmany (Cervelló)

Un pou lleugerament inclinat permet accedir a un petit replà situat a poc més de 6 metres de profunditat. Aquest replà es veu tallat per una esquerda que l’intercepta en un angle de 45 graus.
Per aquesta esquerda es pot baixar, amb dificultat degut a l’estretor, fins a una profunditat de 10,80 metres. El fons de les dues esquerdes està ple de blocs i terra que taponen tota continuació.
  • Municipi: Cervelló
  • Última revisió: 2013-04-12 15:12:00

Des de Corbera de Llobregat cal pujar fins l'hotel de Can Rafel, abans d'enfilar la recta final que porta a l'hotel, trobem una desviació a l'esquerra just abans de la zona d'aparcament del camp de golf. Seguirem aquesta pista asfaltada fins arribar a la primera corba a l'esquerra, on caldrà seguir recte per un camí, al cap d'un centenar de metres aquest camí travessa la pista i segueix un sender durant 220 metres on trobarem un pal indicador del sender i 2 metres més endavant a l'esquerra i a tocar del sender la boca de l'Avenc Nostre.
Des de l’Avenc Nostre cal seguir un desdibuixat corriol que surt a l’esquerra, just al costat de l'indicador de fusta, i que recorre el vessant N del Montmany. El corriol passa per la cavitat.

Localitzat i explorat per membres de l'ERE – CEC a principis de l'any 2005 durant unes sortides de recerca biospeleològica per la zona.
Es torna a explorar i topografiar l'abril del 2013.

topo 0: Avenc de la Lídia

foto 0: Avenc de la Lídia
foto 1: Avenc de la Lídia

• Totes les dades, inèdites, han estat facilitades per Alfred Montserrat i Martí Romero (ERE – CEC)