Avenc dels Castellets

Estret avenc d'uns 52 m. de fondària a Ulldecona (el Montsià)

Tota la cavitat és una estreta i profunda esquerda que permet baixar, amb moltes dificultats, fins als 52 metres de profunditat.
La boca, de dimensions petites, dóna lloc a un primer pouet de 3 metres i a la seva base s'inicia una rampa que desemboca en una nova vertical de 17 metres. Segueix una estreta i irregular galeria que arriba a un nou pou, molt irregular i d'uns 18 metres de desnivell. Al seu fons i per una pronunciada rampa s'arriba al punt de màxim desnivell on la fissura es fa impenetrable.
  • Municipi: Ulldecona
  • Comarca: Montsià
  • Unitat: Montsià, el - Godall
  • Última revisió: 2020-07-26 06:44:42

Des d'Ulldecona ens dirigirem a Tortosa per la carretera T-331; en arribar al quilòmetre 2,8 ens desviarem a la dreta i seguirem la pista recte durant 2,6 quilòmetres, passant per sobre la via fèrria i l'autopista, al final de la pista es pot aparcar el vehicle i seguir un corriol en pujada durant 190 metres, que ens durà a l'assentament Iber de la Ferradura-els Castellets; del costat S de l'assentament surt un corriol carener, el seguirem uns 25 metres i ens desviarem a la dreta uns 10 metres, en el vessant que mira a Ulldecona, on trobarem la cavitat.

Les primeres notícies que coneixem d'aquest avenc són les proporcionades per membres del Grup Espeleològic d'Ulldecona que el deurien explorar cap a mitjans dels anys 1960.
Durant 1980-83, la SIE del CEA va portar a terme diferents sortides d'exploració a la zona de Montsià – Godall, entre elles es va explorar l'Avenc dels Castellets i es va topografiar fins a uns 40 metres de fondària, no podent superar l'estretor del darrer tram de la cavitat.

topo 0: Avenc dels Castellets

foto 0: Avenc dels Castellets
foto 1: Avenc dels Castellets

• No coneixem cap cita bibliogràfica.
  • Situació, coordenades i fotografies facilitades per Agustí Barceló (Ulldecona).