Coves de Bartomeu

Conjunt de petites coves i balmes al Montsià (Ulldecona)

Conjunt de 5 o 6 balmes i petites coves d'escàs interès espeleològic. Algunes d'aquestes petites coves s'han fet servir per arrecerar ramats i en temps recents ha servit de refugi d'algun anacoreta “postmodern”, que ha deixat la seva empremta per un jaç abandonat i la resta de pots, ampolles i llaunes.
No es disposa de topografia d'aquestes cavitats, per la qual cosa les dades espeleomètriques són aleatòries.
  • Municipi: Ulldecona
  • Comarca: Montsià
  • Unitat: Montsià, el - Godall
  • Última revisió: 2017-01-29 11:56:57

A l'E d'Ulldecona, en una rotonda de la T-331, surt un camí que en pocs metres passa per la bassa de Montsià i segueix fins a passar per damunt de l'AP-7, cal seguir sempre recte fins a trobar, a la dreta, el trencall que porta al Mas de Fabra i continua fins el Mas de Mulet. Per camí carreter anem resseguint el barranc en suau pujada, entre conreus d'oliveres en direcció SO. El camí s'acaba i es converteix en sendera que puja cap al coll del Rajolar. A l'esquerra ens queda la carena que va des de la Ferradura fins a les Pedreres i la Cogula. a l'esquerra un sender ens deixa davant de la Caseta del Roig del Senellà, una típica construcció del Montsià, amb sostre de mitja volta. A la bifurcació trenquem cap a l'esquerra per anar cap a la moleta del Rajolar, que carenejarem, ara de cara a llevant. Gairebé al punt més alt de la moleta, deixem el sender principal i agafem un corriol a la dreta per dirigir-nos a la part superior del cingle on estan les coves. Busquem un baixador evident de roca per la part esquerra del cingle que ens permetrà baixar a la base de la paret i resseguir-la, sempre amb el cingle a la nostra dreta. De seguida veurem les diferents boques de les coves de Bartomeu.

Conegudes des de temps remots.

foto 0: Coves de Bartomeu
foto 1: Coves de Bartomeu
foto 2: Coves de Bartomeu
foto 3: Coves de Bartomeu

• Totes les dades i fotografies han estat extretes del blog: senderes.blogspot (de Pep Badia, la Ràpita)