Avenc del Vidre

Curt avenc al turó de Can Batlle (Begues)

Àmplia boca de 3 x 2 m. Pou rigorosament vertical amb un tram de bretxa al costat E. Planta amb lleuger pendent i reomplerta de pedruscall.
Característic pou d'explotació de sal de llop.
  • Municipi: Begues
  • Última revisió: 2020-01-03 15:32:01

Des de Begues, passant pel costat del poliesportiu, cal anar a Can Figueres. En arribar al desviament que hi porta, seguir recte per la pista fins que aquesta es divideix en tres. Continuar a peu per la de l'esquerra tot resseguint el Fondo de Can Figueres fins que el corriol torna a dividir-se en tres; agafar el de la nostra dreta, el qual, en forta pujada, ens porta al collet de Can Batlle.
Seguir la pista cap al N i en pocs metres, a la dreta, s'endevina la boca de l'avenc.

Antiga explotació de sal de llop. Visitada i catalogada per espeleòlegs del GEFOMA als anys 1970's.

topo 0: Avenc del Vidre

foto 0: Avenc del Vidre
foto 1: Avenc del Vidre

1. Lloret, J. (1979).- Catálogo espeleológico del Pla d'Ardenya (I):106 pp. Ed. de l'autor. Barcelona
  1. Rubinat, F. (2004).- Catàleg Espeleològic del massís de l'Ordal : 117 pp. EspeleoSie Monogràfic. SIE – CEA. Barcelona.
  • Actualització de dades i fotografies facilitades per membres de l'ERE-CEC (desembre 2019)